MILES AWAY

Hej Rockers!



I fredags:
vaknade och märkte att älskling inte hade lämnat sitt bankomatkort åt mig.
*fittbulle* tänkte jag för mig själv.
sprang till bussen o missade den så klart med någon sek.
Det stannade en tant med bil vid vägen, och vevade ner fönstret och fråga om hon kunde köra mig till nästa hållplats och jag klev in och tackade. Blev mest chockad, har aldrig varit med om det tidigare.









Sen när jag klev på bussen o kom till Juliaborg så missa jag andra bussen ändå, för vi stannade vid ett rödljus.
var smått förbannad. Men sen kom bussen efter en halv timme. det var verkligen as kallt.
Kom till Västbergagårdsväg och gick till Älsklings jobb.


Fick kortet och åkte iväg mot liljeholmen och köpte ett par as sköna skor med innlägg. (Gele, innlägg) värt att handla det.

åkte till Johans jobb igen i västberga och käkade lite lamfärsbiffar och en äcklig sås.
lämnade kortet där.
sen åkte jag in till liljeholmen för att byta mot röd linje mot Farsta. stannade och klev av i SLUSSEN.
åkte till Nacka forum och sen kom det en buss till Nacka strand.





Vi jobbade på ett ställe som hette Factory som ligger i Nacka strand.
Jag blev överlycklig när jag fick se Marlon en jätte trevlig jobbpolare som jag har jobbat med i Kista.
Sen träffade jag Salina en väldigt snäll brud. Vi hade jävligt roligt tillsammans där.
det får vi bara göra om.
Sen när allt var bongat och så så fick vi dra hemmåt, och åkte till slussen där vi åkte två olika håll.
Jag åkte mot Gullmars och klev på en buss och åkte hemmåt.
Gick ut med Lukas och la mig i ett varmt skumbad med en iskall öl till.
Sen gick jag och la mig.



Lördag

Pratade med chefen och han hade inte fått tag i mig så han hade ring någon annan.
så jag blev ledig.
Ringde Salina och kollade med henne om hon skulle jobba eller inte. och det skulle hon inte.
Sen städade jag lägenheten för johans band skulle komma hit sent på kvällen.
Åkte när det var nystädat och fint till Kyrkogården och träffade dom där på ett ölhak.
sen åkte vi taxi till Tyresö och stannade i granninsringen och tog några öl där och handlade även öl på tobbaksaffären. Men en i bandet ville ju heldre ha glass :P
Idiot. Välja glass framför öl? Hm.


Söndag.


1                           -                            2






Kollade på fotbollen nere i granninsringen och det var så klart
Hammarby-Aik
Blev överlycklig när AIK vann. NU har dom chans till SM-guld.
Vid Halv 5 så gick jag på mötet i gula huset härutanför och sa vad jag tyckte va dåligt och vad som behövs på gården och även i lägenheten.
Det var mest bara jag dom sa något där.
Sen gick jag ut med lukas och zeke kom oxå ut för att leka av sig.

Gick in och la mig i älsklingens famn och somnade medans krickan åkte hem.
Sov tills kl 2 inatt, vaknade av att älsk kollade på tv o inte kunde sova så bra.
tillslut somnade båda om och jag vaknade igen kl 8a.


Ska ta o lägga mig nu igen.

 

Rock´n roll

/Rock Angie







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0